Dagboek

Dagboek van Gert-Jan Beute. Dagelijks probeert Gert-Jan hier de gang van zaken hier weer te geven.

LAATSTE BERICHT:

ZATERDAG DE 14E MEI
14-5-2011

Goedenmorgen vrienden en vriendinnen,

Het ging hier slecht op Sens. Onze eerste duif op 16.15.05 een snelheid van 1196,163 mpm. Goed voor de eerste in de club, maar in de afdeling zal het rond plaats 40/50 zijn. Het was de 013 van 2010 n van de Gouden tweeling uit de Vechtmachine.

Tot nu toe staan Gebroeders Limburg op de eerste plaats van afdeling 11. van harte gefeliciteerd. Opvallers in het begin zijn Arie Dijkstra en Pieter Veenstra en van der Linde uit Vollenhove.

Op dit ogenblik is het 20.00 uur. Er zijn toch nog diverse duiven weg overal hier in afdeling 11. we hadden de 1e NPO eendaagse fond vlucht. met afstanden van 525 tot ruim 600 km. Wel wat pittig voor veel duiven.

_________________________________

Ik moet mijn hoed opeten !! de 07-585 was onze eerste om 10.37.47 uur snelheid 1398 mpm.

dus de aankomsten voor vanmiddag Sens ook wat bijstellen, het kan met 1400 mpm dus rond 15.07 uur/ 15.15 worden ...

Nah, ik doe nog goed mee ook met die 1e duif van ons. We klokken om 10.37.47, Ydo en Elco zitten me voor om 10.36.50 ( kilometertje korter), Erwin Winters zit om 10.36, Combinatie van der Walle misschien wel de eerste vandaag om 10.39.25 uur( 3 kilometers verder). Ook de npo voorzitter zit weer vroeg, hij klokt vandaag om 10.35 uur De meesten rond 10.40. Weet nog niet van alle duiven. Omdat er vanmorgen eerst zuid en zuidwest in zat, is de achterhand wat sneller denk ik zal in zwaagwesteinde/surhuizum/donkerbroek zo'n 1470 mpm zijn.

_____________________

Ik ga op dit ogenblik(09.00 uur) uit van 1300 mpm Boxtel en rond de 1240 mpm voor Sens, later stellen we het misschien iets bij. Vanmorgen vroeg was de wind eerst nog zuidoost !, draaiend naar west en Noordwest.

Vandaag 2 vluchten. Op Sens ( 556 km) hebben we 38 duiven mee, dat is inclusief de 5 overnachtduiven. En op Boxtel( 151 km) hebben we 10 mee. Eigenlijk had ik op Boxtel net zo goed 2 duiven kunnen spelen. De andere 8 duiven die mee zijn, zijn in principe al uit de "manshaft" genomen. Je weet nooit of er een paar van prijs winnen. Als ik morgen 1 van die 8 ( 3e tot en met 10e getekende) als eerste draai eet ik mij hoed op. In principe moet ik Babette of Damon als eerste pakken, die kunnen eersten winnen. Bij die 8 anderen zitten drie duiven die iets last van de spieren hebben gehad( 585, 666 en 795) en de andere 5 zijn nu naar de begin vluchten niet goed genoeg gebleken( 368, 752, 332, 367 en 069). Maar dat geeft niets, niet iedere duif heeft naast een perfecte bouw ook een hoog IQ. Dus op Boxtel de 182 of 036 als eerste dan zit ik goed.

Ik hoop op een mooie en eerlijke vlucht. Helemaal eerlijk kan het nooit natuurlijk. De eerste 5 vluchten !! hadden wij door de oosten winden geen kans( en toch staan we 1e Aangewezen en 3e onaangewezen met 1e Asduif in het ACG) , maar laten we eerlijk zijn. Morgen heeft bij ons in afdeling Friesland de hoek van Harlingen geen schijn van kans. De eerste duiven vallen nu vanuit met midden naar de Oostzijde. Je moet niet raar kijken als de eersten rond Zwartsluis/Vollenhove zitten. Zit er iets zuidwest in de wind dan zal het de hoek tussen Zwaagwesteinde en Oosterwolde zijn. Dat weet je van te voren.

Gisteren had ik het er nog over met Richard van der Horst, hij pakte vorige week de 1e Teletekst van Afdeling 10 Noord. Hij zit aan de noordwestzijde...het is een zeer goede duif, maar met Noordwestenwind had hij niet de 1e NPO kunnen pakken dan zat de 1e in de andere hoek. Eerlijk is eerlijk, we weten het( maar veel mensen geven het niet toe) , de wind maakt veel uit, de ligging en de massa. Iedereen weet het... Vandaag heb ik de kans op een vroege in de afdeling, zit ik niet bij de eerste 50 in de afdeling dan heb ik het met deze wind( noordwest) slecht gedaan, punt.

Het zou mooi zijn als we in de toekomst wat meer gaan samenwerken. Jaren geleden stonden afdeling 10 en 11 bekend in het land door hun samenwerking...we gingen samen naar de eendaagse fond, en de rest auto's werden bij elkaar ingeladen, minder auto's minder kosten.. Nu anno 2011 rept het npo bestuur over grotere samenwerking tussen de afdelingen, de vlucht naar de toekomst, door het minder wordende aantal leden moeten we wel...en wat denkt u??? Juist , afdeling 10 en 11 staan vanaf dit jaar op verschillende losplaatsen...niets geen samenwerking meer. Spreek ik met afdeling 10 mensen dan komt het door 11, spreek ik met afdeling 11 mensen dan komt het door 10... het zijn net kleine kinderen...het is verschrikkelijk...ze kunnen niet samenwerken tussen twee buur afdelingen, en dan zouden met de ander afdeling voorzitters in het npo bestuur gaan zitten....het is toch verschrikkelijk.

Terug