Dagboek

Dagboek van Gert-Jan Beute. Dagelijks probeert Gert-Jan hier de gang van zaken hier weer te geven.

LAATSTE BERICHT:

DONDERDAG DE 25E
25-6-2015

Goedemorgen iedereen,

Van de week maakte ik een opmerking over de lossingen van onze afdeling en de samenwerking met afdeling 10.  Heel veel reacties kwamen hier op, de meesten waren het met me eens. Maar ik wil het er toch nog een keer over hebben. Ik heb groot respect voor de bestuurders van onze afdeling, ook de diverse groepjes van leden die over lossingen gaan of over het vervoer en of de losplaatsen en vliegprogramma. Natuurlijk doen ze hun best en zijn ook liefhebbers, die steeds zelf duiven mee hebben. Dus heus kijken naar kunnen ze los of kunnen ze niet los, ze hebben zelf toch ook duiven mee.  Ik heb in meerdere columns of dagboeken mijn respect voor deze leden uitgesproken, maar dan mag ik ook iets zeggen wanneer het niet helemaal goed ging of anders zou moeten( in mijn ogen, vanaf de zijlijn) . Persoonlijk had ik vorige week naar Sittard gegaan, dat stond in het vliegprogramma, en er was bleek later ook tijd genoeg om daar later te lossen. En persoonlijk vond ik het raar dat ze eerst naar Asse-Zelik rijden, bel even met iemand daar in de buurt, is het vrij?, kunnen we er staan? etc. Dus ik had blijven staan in Sittard, ofwel daar gelijk heen gereden, het was het vliegprogramma en de afgesproken vlieglijn. En met die manden in de auto van afdeling 10....na de vlucht in de avond wilde Albert Jan de Jong wel even vragen welke manden in de auto van 10 zaten....en 15 minuten later gelost werden... Tja, na de vlucht, dat vermoede ik al he. NA DE VLUCHT, dan weten we de uitslag en zouden ze kunnen zeggen wat ze willen, ik wil het VOOR de vlucht weten. Dan is het 100% eerlijk, maar niemand wilde het me geven, misschien waren ze zelf ook bang voor "verschillen".  Samenwerking met afdeling 10 is prima, het MOET zelfs, maar niet op deze manier. Gaan ze in 1 auto dan gelijk los, dat was ook de afspraak, Albert Jan de Jong vertelde het mezelf enkele jaren geleden toen hij nog voorzitter was, zitten we in èèn auto dan gaan we gezamelijk los...dus niet. Raar toch, en tijdens klokafslaan om 20.00 uur wilde hij wel even bellen over welke manden.... nee, toen wilde ik het niet meer weten, we wisten de uitslag al, en dan kun je zeggen wat je uitkomt. Niet dat het zo is, lees mijn woorden goed, maar het KAN.

Wanneer je open, duidelijk en glashelder bent VOOR de vlucht, dan heb je ook niet het gezeur op social media en op sites als komkom.

Maar we zijn allemaal mensen, en mensen maken foutjes of fouten, en dat is heel normaal. Wat ook "normaal" blijkt is dat liefhebbers vooral uit noord afdeling 10 en Noordwest afdeling 11 niet willen samenwerken, ze zien niet dat het MOET, het kan zo niet meer, duivensport is straks niet meer te betalen, en word steeds oneerlijker. Ze moeten hun ikke ikke mentaliteit opzij zetten. Afdeling 10 en 11 MOETEN samenwerken met vervoer en lossingen.

Op de vraag die ik kreeg, speel ik mee op Chateaouroux en Tours met mijn nieuwe ploeg? waarschijnlijk niet. En ja, ik heb al mijn chipringen aangeboden aan de club, ze zijn hergebruikt voor de jonge duiven, de chip commissie heeft dus kunnen zien welke duiven "in de chip zaten" , mensen..., duivenmelkers...sommige zijn verschrikkelijk. Toen Johan Halman zijn Miss Overegge niet als eerste had afgelopen week, kreeg ik al een VROLIJK smsje, hij is haar KWIJT...., dat mensen zo reageren? ik vat het niet, liefhebbers zijn zo jaloers op goede prestaties, dat ze niet hopen voor Johan op een vroege...nee ze hopen stiekem op kwijtraken, en dan kunnen zeggen: eigen schuld etc.  liefhebbers..... onder de topspelers, die zelf in de picture staan door hun goede spel is dit totaal niet. ps Johan had haar als 5e duif, en ze won nog een mooie prijs.

Weer wat om over na te denken, en deze week geen column in het spoor, soms heb je het even gehad

Terug